Serwis auta - konieczna wymiana części

zuje napęd z wału napędowego na koła jezdne. Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu: tylne środkowe przednie Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z koł

Serwis auta - konieczna wymiana części

Wikipedia o moście napędowym

Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.

Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:

tylne
środkowe
przednie

Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół

W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:

przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy


Które części do samochodu będą odpowiednie?

Jeśli nasz samochód uległ awarii, powinniśmy jak najszybciej podjąć działania w celu jego naprawy. Możemy przeprowadzić ją samodzielnie lub oddać auto do mechanika, ale najważniejszy jest wybór odpowiednich części zamiennych, które przywrócą mu sprawność. Podczas ich wybierania warto oczywiście kierować się tym, by pasowały do danego modelu, ale oprócz tego bardzo ważne jest także to, by były to produkty najwyższej jakości, dobrych producentów, którzy zapewnią nam ich wytrzymałość. Nie warto przy tym oszczędzać, ponieważ może się okazać, że zakupiona część będzie wadliwa lub popsuje się po bardzo krótkim czasie używania. Do zakupu części warto podchodzić odpowiedzialnie.


Budowa i funkcjonowanie sÄ…dy lambda

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



© 2019 http://glodowka.info.pl/