Potrzebny mechanik? Pomożemy Ci dobrze wybrać!

traconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie c

Potrzebny mechanik? Pomożemy Ci dobrze wybrać!

Gdzie można kupić tanie części zamienne?

Naprawiając samochód zawsze trzeba zadbać o to, by pod ręką były odpowiednie części zamienne, dzięki którym nasze auto odzyska utraconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie części zamienne, które nie zrujnują naszego portfela, lecz jednocześnie zapewnią nam oczekiwaną jakość. W dzisiejszych czasach znaleźć można wiele sklepów oferujących tanie części samochodowe, a dodatkowo często możemy nawet zamówić je przez Internet, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie sporo cennego czasu. Często będzie to najlepsze rozwiązanie.


O silniku spalinowym tłokowym

Silnik spalinowy tłokowy ? silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym, w którym energia eksplozji spalanego paliwa zamieniana jest w energię mechaniczną1. Spalanie mieszanki odbywa się w komorze spalania. Skonstruowanie pierwszego spalinowego silnika tłokowego datuje się na 1860 rok, jego konstruktorem był Étienne Lenoir1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Silnik czterosuwowy - definicja

Silnik czterosuwowy ? silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:

wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
sprężenia,
pracy,
wydmuchu spalin.

Cykl obejmuje dwa obroty wału korbowego, co jest równoważne czterem ruchom posuwisto-zwrotnym tłoka w jednym cyklu roboczym. Ponieważ suw pracy przypada na dwa obroty wału korbowego silnik czterosuwowy teoretycznie ma dwukrotnie mniejszą moc niż silnik dwusuwowy, gdzie praca użyteczna przypada na jeden obrót wału korbowego. W praktyce jednak dobra wymiana ładunku, wyższe ciśnienie sprężania sprawiają, że moc ta jest niewiele mniejsza niż w dwusuwie.

Silnik czterosuwowy ma zawsze zawory (wyjątkiem jest silnik z rozrządem tulejowym - spotykany dziś sporadycznie), przez co wymaga rozrządu - w efekcie jego konstrukcja jest bardziej złożona niż silnika dwusuwowego. Silnik czterosuwowy nie wykazuje strat w paliwie (z uwagi na rozrząd zaworowy) i łatwiej niż silnik dwusuwowy spełnia normy czystości spalin. Stąd obecnie zdecydowana większość spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy



© 2019 http://glodowka.info.pl/